Tips Mudah Untuk Menghilangkan Parut Jerawat

Tips 1 Mudah Untuk Menghilangkan Parut Jerawat


1. Kulit kayu manis. Beli beberapa batang kulit kayu manis, kebiasaanya ada di kedai-kedai runcit. tumbuk sehingga hancur. Kemudian campurkan dengan sedikit air. Akhir sekali, sapukan pada muka 30 minit kemudia bilas muka dengan air bersih.

*********************************************************************************

Tips 2 Mudah Untuk Menghilangkan Parut Jerawat


2. Kulit kayu manis + madu. Seperti cara diatas, cuma bezanya adalah menambah serbuk kayu manis tadi dengan madu, sebaiknya dapatkan madu asli yang dijual di pasar-pasar tani atau di pasar malam. Jadikan ia seperti mask muka dan biarkan dalam masa 30 minit sebelum dicuci dengan air bersih.

*********************************************************************************

Tips 3  Mudah Untuk Menghilangkan Parut Jerawat


3. kulit kayu manis  + bedak sejuk, berbeza dengan cara di atas, serbuk kulit kayu manis. Serbuk kulit kayu manis dicampur dengan bedak sejuk. Kemudian hasilnya ditepek ke muka untuk satu jangkamasa 30 minit. Selepas itu muka dicuci dengan air bersih.

Tips Mudah Untuk Menghilangkan Parut Jerawat di atas sebenarnya merupakan salah satu cara daripada ratusan kaedah yang digunakan oleh orang ramai di dalam mengurangkan kadar jerawat di muka.

*********************************************************************************


Tips menghilangkan jerawat ini sesuai untuk lelaki dan wanita tanpa mengira usia. Cuma perlu kerja rajin sikit nak jadikan kulit kayu manis menjadi serbuk. : ). Selamat mencuba.

0 comments:

Post a Comment

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Blogger sahabat

About

ku cinta kau seorang