Pasangan tunang ditangkap di hotel bajet bermadu kasih.


Gambar hiasan
Pasangan kekasih yang mendakwa sudah mengikat tali pertunangan pada pertengahan tahun lalu dicekup khalwat dalam serbuan sepasukan anggota Penguat kuasa Pejabat Agama daerah Kluang di sebuah hotel bajet di Simpang Renggam malam kelmarin.
Pasangan berasal dari Layang-Layang itu sanggup menaiki motosikal sejauh 25 kilometer ke pekan Simpang Renggam untuk menyewa bilik semata-mata untuk bermadu kasih.
Ketua Unit Penguat kuasa Agama Daerah Kluang, Anuar Kosnin berkata, pasangan terbabit yang berusia antara 34 dan 35 tahun itu bercadang melangsungkan perkahwinan pada pertengahan tahun ini.
“Bagaimanapun, tindakan pasangan tersebut menyebabkan mereka ditangkap kerana sewaktu pemeriksaan dijalankan, mereka berada di dalam bilik berdua-duaan.
“Hasil pemeriksaan mendapati, pasangan berkenaan baharu sahaja selesai menghadiri kursus pra perkahwinan pada Ahad lalu.
“Walaupun sudah menghadiri kursus, pasangan berkenaan sanggup melakukan perkara terkutuk itu,” katanya.
Anuar berkata, pasangan terbabit akan didakwa di bawah Seksyen 27 (1)(a) & (b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Johor 1997 dan boleh dikenakan denda RM3,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali.
Beliau turut memberi nasihat kepada pasangan terbabit untuk bernikah segera bagi mengelak tindakan sama berulang kembali.
Dalam operasi dijalankan bermula jam 11 malam hingga 6.30 pagi itu, kira-kira 10 hotel bajet diperiksa bagi membanteras jenayah maksiat di daerah ini.
“Pihak kami juga membuat rondaan di tempat-tempat yang menjadi tumpuan ramai seperti Dataran Tasek dan Dataran Simpang Renggam, namun tiada sebarang perlakuan sumbang dilakukan oleh golongan remaja sempena menyambut tahun baharu,” katanya.
Operasi berkenaan turut melibatkan empat anggota Penguatkuasa Pejabat Agama daerah Kluang dan empat anggota Cawangan Penyiasatan Khas (CPK) Angkatan Tentera Malaysia.


sumber : wowberita

0 comments:

Post a Comment

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Blogger sahabat

About

ku cinta kau seorang